Nepodporovaný prohlížeč
Webový prohlížeč, který aktuálně používáte, již není podporován, a proto tyto funkce tohoto webu nemusí fungovat podle očekávání. Doporučujeme vám aktualizovat na aktuálně podporovaný prohlížeč (jako je Chrome, Edge nebo Firefox), abyste zlepšili zabezpečení, rychlost a celkovou zkušenost.
Klíčové vlastnosti
Tento popis byl přeložen z angličtiny - Zobrazit v původní verzi
V roce 1957 vyvíjí Gibsona Les Paul modelu elektrická kytara již prodělal několik klíčových úpravy, které by zůstaly jako základ kultovní kytara, známé po celém světě dnes jako standardní Gibson Les Paul. Ale zatímco přidání nové Tune-o-matic most a stopbar tailpiece o rok dříve značně zlepšila celkovou funkčnost Les Paul, nic by srovnání s přidáním Gibsona průkopnické pickup humbucking v roce 1957.
Produkt Ref: 12510
„Skutečně velkolepý nástroj s natural mahogany hřbetem a krkem, zatímco vrchol je v zářivém gold s kontrastním ivory lemováním." - Původní reklama společnosti Gibson, kolem roku 1955
Kliknutím na níže uvedený odkaz si stáhnete ukázku MP3 z Gibson Les Paul 1957 Goldtop VOS
V roce 1957 prošel Gibsonův vyvíjející se model kytary Les Paul několika zásadními úpravami, které zůstaly jako základ ikonické verze známé dnes po celém světě jako Les Paul Standard. Ale zatímco přidání nového mostu Tune-o-matic a koncovky stopbar o rok dříve výrazně zlepšilo celkovou funkčnost Les Paul, nic by se nevyrovnalo přidání Gibsonova průkopnického humbuckingu v roce 1957.
Na pokyn legendárního President Gibsona Teda McCartyho začal Gibsonův inženýr Seth Lover pracovat na tónovém obvodu s možnostmi potlačit hučení někdy v roce 1954 a 22. června 1955 požádal o americký patent na design, tedy název Patent Applied For nebo PAF. Na začátku roku 1957 se standardní verze s dvojitým vinutím humbucker snímače začala objevovat na Gibson ES-175s a ES-350Ts, a nakonec na Les Paul Model Goldtops téhož roku.
Tělo
Kromě snímačů zůstaly základní specifikace těchto modelů Les Paul Model Goldtops z roku 1957 stejné. Existovalo však několik drobných kosmetických variací, díky nimž byla verze z roku 1957 významná ve vývoji Les Paul, z nichž nejpozoruhodnější bylo umístění vykládaného, perleťově broušeného loga Gibson, které bylo posunuto blíže k hornímu okraji vřeteník. Rok 1957 měl být navíc posledním celým rokem výroby modelu Gibson s Goldtop úpravou Goldtop. Populární barva by zdobila další kytaru Gibson až do roku 1968.
Téměř dokonalá rekreace
Dnešní Les Paul Goldtop z roku 1957 z Gibson Custom Shop je téměř dokonalou Goldtop původního nástroje, v celé jeho původní brilantnosti a historické velkoleposti. Tělo má tradiční ručně vyřezávaný javorový top Gibsona a pevné mahagonové tělo bez hmotnosti. Vřeteník je vyroben z dýhy hlavy Holly, na rozdíl od vlákna, stejně jako tomu bylo v roce 1957, a ladičky tulipánů ve stylu vintage jsou namontovány v přímé linii, stejně jako na originálu. Krk je vyroben z jednoho pevného kusu mahagonu a je připevněn k tělu pomocí dlouhého čepu krku - jedné z charakterističtějších charakteristik Les Paul v 50. letech. Krk je zakončen hmatníkem z palisandru s 22 pražci vybaveným akrylovými lichoběžníkovými vložkami, které odpovídají velikosti barvy originálů. Dva z Gibsonových legendárních snímačů Burstbucker samozřejmě poskytují všechny jemné variace pravého klasického humbucker tónu pomocí historicky „nesrovnatelných" cívek cívek a magnetů Alnico II. Kytara Antique Gold také ladí s odstínem původního modelu, což dává tomuto modelu Custom Shop přesný a zřetelný vzhled tohoto tradičního Les Paul. Mezi další historické události patří potenciometry CTS, kondenzátory čmeláků, válcované krémové vázání na hmatník, jednovrstvá tenká vazba kolem těla a periodicky správný spínač a jackplate. Les Paul Goldtop roku 1957 je dodáván s povrchovou úpravou VOS a je dodáván se standardním pouzdrem Gibson Custom, sadou pro vlastní péči a certifikátem pravosti.
Slavní hráči
Les Paul Goldtop 1957 byl také modelem, který skvěle používal Duane Allman během formačních let kapely Allman Brothers Band a jeho rané relační práce, včetně jeho práce s Ericem Claptonem (relace Layla), legendárními nahrávkami Fillmore Allman Brothers Bands jako jejich první dvě alba byla řada prací považována za jednu z nejdůležitějších v historii rock and rollu
Povrchová úprava nitrocelulózy
Nanesení nitrocelulózové povrchové úpravy na jakoukoli kytaru Gibson je jedním z nejvíce pracných prvků procesu výroby kytary. Správně nanesená nitro úprava vyžaduje rozsáhlé pracovní hodiny, několik rovnoměrně nanesených nátěrů a přemrštěnou dobu schnutí. Ale tato skutečnost nikdy Gibsona nezměnila, aby změnil tuto časem prověřenou metodu, používanou od doby, kdy byla první kytara Gibson potažena lacquer již v roce 1894. Proč Na začátek nitro povrchová úprava zaschne na mnohem tenčí vrstvu než polyuretanová povrchová úprava, což znamená dochází k menšímu rušení přirozených vibrací nástroje, což umožňuje čistší tón. Nitro povrchová úprava je také měkčí povrchová úprava, díky níž je snadno opravitelná. Na nitro úpravě se můžete dotknout škrábanců nebo dingů, ale totéž nemůžete udělat na polykonstrukci. Nitro povrchová úprava je navíc velmi porézní a v průběhu času se skutečně ztenčí. Nezapečetí dřevo ve vzduchotěsné skořápce, jako je tomu u polykondenzátu?
Všechny kytary series VOS (Vintage Original Spec) budou používat patentovaný proces, který zahrnuje jedinečné kroky barvení, broušení za mokra a tření rukou; následně kytary odrážejí to, jak vypadá dobře ošetřená 40letá kytara. Výsledkem je pozoruhodná patina, která potěší i toho nejnáročnějšího nadšence.